dinsdag 30 december 2008

De Antiroker

Een sigaret
staat voor voor velen
voor het kwaad
en alle kwade delen

Een langzame aftakeling
van het lichaam

Maar waarom dan
rookt een roker
die sigaret toch met genoegen

Waarom zijn er zovelen
die het kwaad
met elkaar delen

Is dat kwaad dan misschien
voor sommige
toch een genot?
neemt een roker genoegen
met diens toekomstig bestempelde lot.

Ik wil het niet
dit is niet waar
hoe kunnen zij toch zo gelukkig zijn
met al dat kwaad
die stomme gewoonte
ik mis iets en het doet me pijn.

Laat ik maar schelden
laat ik maar vloeken
ik laat ze niet in hun waarde

Ik verafschuw ze
ik wil ze niet
ze moeten allemaal stoppen
ik gun een ander geen genot
waarvan ik zelf niet genieten kan
ik ben jaloers
ik kook van wrok
ze maken me kapot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten